dissabte, 6 de desembre del 2008

Du og jeg er alle Bergen






M’hauré d’afanyar si no vull que el sol em guanyi la carrera i un cop al cim només ens hi esperi la lluna. Vestit negre, gorro, guants, el secret i part de la 210. Creuarem, potser per última vegada els dos sols i junts, el pàrking, les obres, el Safari, la caseta i l’eterna baixada gelada. Si enganxem el 20 serà perfecte. Pel camí se que m’insistiràs en que t’aclareixi on anem; jo optaré per fer-me la distreta o per desviar conversa o per comentar-te com podem encarar els nostres articles o, simplement, per fer una altra fotografia de tu i bus o jo i bus o tu i jo i bus i Bergen de fons. Un cop al Bryggen, pujada amunt i two tickets two ways. Set minuts i la ciutat als nostres peus i el sol rendint-se també a nosaltres. I mil instantànies de l’últim capvespre –a les 4 de la tarda- a la que per sempre més serà la nostra ciutat. Assenyalarem l’edifici groc perquè ens va veure néixer; la Festplassen perquè ens ha vist creuar-la en canviar de biblioteca; la Blue Stone perquè va testimoniar aquell petó imprevist; el Café Òpera per aquell cafè que mai no hi hem arribat a prendre junts; l’Hotel per suposar l’escalafó final del nostre curs de noruec; i allà, més cap a l’esquerra, el nostre Fantoft soviètic des d’on tants cops hem vist sortir el sol.

I quan la fosca ja hagi arribat del tot i quan ja ens haguem reconegut, potser sense verbalitzar-ho, que ens trobarem a faltar, obrirem l’ampolla de cava per brindar per les nostres vides. Jo miraré de ser forta i no pensar en l’etern “gas i xampany”; tu arraconaràs el posat fred que de vegades adoptes i, junts, ens beurem en senyal d’immortal gaudi. Si han estat cinc dels millors mesos de les nostres vides hem de procurar-nos un immillorable record. Tu, jo, cava i un Bergen radiant només per nosaltres. La resta? Foc d'encenalls.

1 comentari:

Alba ha dit...

mmm... que maco això que has escrit, tot i que suposo s'hi amaga alguna cosa trista.

"Brindarem per les nostres vides", m'ha agradat aquest optimisme :)

miiiil petons cap a Bergen*

P.D.: i tranqui, el meu blog tornarà a prendre vidilla d'aquí a poc ;)